Myntbyrån

Vanliga frågor och svar

1 – Leverans

TIll vilka länder levererar vi?

Myntbyrån levererar till hela Norden; Sverige, Norge, Danmark och Finland

Vilken transportör använder vi oss av?

Leveransen sker via Postnord eller via den lokala postutdelningen beroende på storleken och vikten av paketet.

Hur lång är leveranstiden?

I genomsnitt så tar leveransen 5 arbetsdagar efter att du lagt din beställningen. Märk att detta kan förkortas eller förlängas beroende på var du bor i Norden. Varje beställning skickas med ett spårningsnummer som går att följa hela vägen från oss till dörren.

Har ni någon fysisk butik som jag kan besöka?

Nej vi har tyvärr inte någon fysisk butik som du kan handla i, utan Myntbyrån finns endast på nätet. Dock så deltar vi ibland i evenemang för numismatiker och andra evenemang för olika typer av samlare. Hör gärna av dig om du vill ha mer information.

Min beställning borde ha varit här nu men jag har inte mottagit något ännu, vad kan jag göra?

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att lokalisera paketet. Du får alltid ett spårningsnummer när din beställning skickats och vi kan då tillsammans med transportören se om ditt paket är t.ex. försenat eller hos ett ombud.

2 – Returer & byten

Mitt mynt är inte som jag tänkt mig, finns det en möjlighet att returnera det?

Ja, vi erbjuder dig möjligheten att returnera ditt mynt inom 14 dagar efter leveransdatumet. Vänligen kontakta vår kundtjänst direkt, de ger dig då en returetikett. Vi erbjuder sedan antingen ett tillgodo för beloppet av beställningen eller en återbetalning till kontot som som du betalade med.

Jag skulle vilja avsluta mitt abonnemang, kan jag göra det?

Ja absolut, ta bara kontakt med vår kundtjänst via telefon eller e-post, så avslutar vi ditt abonnemang. Skulle du inte vilja behålla det sista myntet som du mottog så har du möjlighet att returnera detta om du mottog det för mindre än 14 dagar sedan.

Kan jag sälja mina samlarmynt till Myntbyrån?

Det beror givetvis på vilket mynt det är och om vi redan har produkten på vår hemsida. Vanligtvis så inhandlar vi alltid våra samlarmynt hos våra kontakter, men kontakta oss gärna via e-post på info@myntbyran.se för mer information.

3 – Betalning

Kan jag betala via banköverföring?

Ja det kan du, vänligen se nedan våra kontouppgifter:

Bureau Monnaie SAS

IBAN : FR76 1695 8000 0130 9317 8056 721                 BIC : QNTOFRP1XXX

Din beställning kommer att skickas direkt när betalningen mottagits.

Bli informerad Vi kommer att informera dig när produkten är tillgänglig igen. Vänligen skriv in din e-postadress nedan.

Se om du har tur...

Och kanske vinner du ett gratis mynt!

*Genom att delta i spelet hos Myntbyrån godkänner jag villkoren. Gäller exklusive fraktkostnader. En tur per e-postadress.

Din e-postadress :
Se om du har tur